טקסטים
עוד בנושא
גיתית ושוקו
גיתית ושוקו
ראיון עם גיתית ושוקו שני רקדני ההיפ-הופ המתולתלים מהעונה השנייה של "נולד לרקוד", אשר הדהימו אותנו באודישן הבלתי נשכח עם הצעיפים.
מסביב לעולם
מסביב לעולם
ראיון עם אור כחלון זוכה העונה הראשונה של תוכנית הטלוויזיה "נולד לרקוד", רקדן בינלאומי ויוצר
כשהרחוב פוגש את הסטודיו
כשהרחוב פוגש את הסטודיו
ראיון עם מוטי גיאת - מורה, כוריאוגרף, בעל תואר O.G, מנהל בית-הספר להיפ-הופ Bdance בירושלים
באה מאהבה
באה מאהבה
ראיון עם זיוה שוחט – מורה למחול מודרני ותולדות המחול, רכזת מגמת המחול בתיכון האקדמיה בירושלים

מורה קלאסי

ראיון עם אלכסנדר אלכסנדרוב – מורה לקלאסי בשיטת ואגאנובה

צוות | פורסם: 12/09/13 10:42

איך התחלת לרקוד?


מאז שיצאתי מבטן אמי, ניתן היה לראות שיש לי נתונים פיזיים מבורכים. כבר מהגן אני זוכר שרקדתי. גדלתי בעיירה קטנה, הבחינות לבי"ס היו בקייב, שם הכול שונה ביחס לעיירה. ואכן בגיל 10 עברתי את בחינות הכניסה לבי"ס שבקייב, שם למדתי 8 שנים. בברית המועצות נהוג שבתום הלימודים מגיעים מנהלים מכל מיני ארצות בעולם כדי לבחון את הרקדנים שסיימו לימודים, על-מנת לתת להם עבודה בתחום. לרוב לא נהוג לתת מיד תפקידים בכירים, אני לעומת זאת קיבלתי לא מעט הצעות לתפקידים טובים, הכוללים משכורת מכובדת.

מה הרקע שלך בריקוד?


הייתי רקדן ראשי באופרה קישינב, שם גם זכיתי ללמד


מה הרקע שלך בהדרכה?


מורה בתחום הבלט הקלאסי בשיטת ואגאנובה


רגעים מיוחדים שתמיד תזכור?


רגע מביך – לפני כמה שנים לימדתי בחו"ל, באופן תמידי אני מציין את העובדה שאני מלמד טכניקה של ואגאנובה ואז ניגשה אלי אחת התלמידות וסיפרה לי שאת הספר שאני קורא לא כתבה ואגאנובה בעצמה. אפילו אחרי הרבה שנים אני נתקל בדברים שלא ידעתי.


רגע שיא – לפני כל הופעה הייתה חגיגה, לחץ, אבל ברגע שנכנסתי לתפקיד הייתה רגישות לתפקיד ולמעמד, אשר מלווה בהנאה גדולה.


מה המוטו שלך?


"מכל מורה אפשר ללמוד משהו".


טיפים לרקדנים?



  • לא לבוא עם דעות קדומות.

  • כל תלמיד יכול להתקדם, הכול תלוי באופי חזק, באמונה ביכולת האישית ובנכונות להשקיע למען מטרה זו.

  • לעבוד עם מורים מקצועיים, אשר מתמקדים בתחום אחד.

  • להשקיע כמה שיותר בעבודה ובכמות השיעורים (לפחות 6 שיעורים בשבוע).

  • בבלט חשוב שיהיה שיעור נפרד לבנים ושיעור פוינט לבנות, עדיף שהשיעור יהיה של שעתיים.

  • לסטודנטים שמסיימים לימודים, להמשיך להגיע ולראות בחינות מתודיקה.

  • לצפות בשיעורים באינטרנט לפי שיטות לימוד.

  • להופיע בכל סגנונות המחול ולא בהכרח בתחום המרכזי, מאחר והעולם משתנה ומתפתח.


השוואה בין המחול בארץ ובחו"ל?


אני מלמד כבר 20 שנה ואני רואה בכל הארץ שההבדל פה לעומת חו"ל בתחום הבלט הוא גדול. הבלט בארץ עדיין לא ברמה בינלאומית לעומת המחול המודרני בארץ.


תוכניות לעתיד?


להוציא לפועל תוכנית לימודית למשך 8 שנים בשיטת ואגאנובה. מאחר ואין בלהקות אפשרות לשמונה שנים, בניתי שיטה שמתאימה לתנאים. זוהי תוכנית כתובה וברורה למורים בכדי שיהיו להם את הכלים. מאחל לארץ ישראל כמה שיותר לעבוד ולהתקדם.

הטקסט שאת/ה מצטט/ת:

איך התחלת לרקוד?


מאז שיצאתי מבטן אמי, ניתן היה לראות שיש לי נתונים פיזיים מבורכים. כבר מהגן אני זוכר שרקדתי. גדלתי בעיירה קטנה, הבחינות לבי"ס היו בקייב, שם הכול שונה ביחס לעיירה. ואכן בגיל 10 עברתי את בחינות הכניסה לבי"ס שבקייב, שם למדתי 8 שנים. בברית המועצות נהוג שבתום הלימודים מגיעים מנהלים מכל מיני ארצות בעולם כדי לבחון את הרקדנים שסיימו לימודים, על-מנת לתת להם עבודה בתחום. לרוב לא נהוג לתת מיד תפקידים בכירים, אני לעומת זאת קיבלתי לא מעט הצעות לתפקידים טובים, הכוללים משכורת מכובדת.


צוות , 12/09/13 10:42
תגובתך:
! דווח למנהל האתר
1